LightBlue - smart marketing solution.

neděle 30. března 2008

SEO není vše

Martin Malý se ve svém článku na DigiWebu zamýšlí nad přeceňováním významu klíčových slov SEO. Podtitul článku zní Všude je SEO (= optimalizace pro vyhledávače) o dvou kůrkách. Po přečtení jsem se podívál a na další příspěvky autora věnující se této problematice jako O webovém Herbalifu.

V poslední době se objevilo mnoho firem, které nabízejí optimalizaci pro vyhledávače, ale kde se vzalo najednou tolik odborníků. Z osobní zkušenosti vím, že jejich kvalita je mizerná. Stejně tak jako finanční poradce může nabízet buď jenom pojištění nebo stavební spoření, aniž by klientovi objasnil komplexnost finančního zabezpečení - osobní finanční plán. S úvah Martina Malého bych vybral pár výrazných postřehu.

"Podobní odborníci jsou skoro už typičtí pro všechny obory. Naštěstí na webu platí ono biblické podle řeči o SEO poznáte je... Po pravdě, zkušené oko je pozná i třeba podle toho, že nabízejí minimální webhosting pro webové vizitky za 150 Kč měsíčně (varianta STANDARD za 250), SEO optimalizaci pro rozšířené vyhledávače za 1.000 Kč měsíčně a jednorázovou registraci do 5-ti (sic!) vyhledávačů za 1.500 Kč. Ale běda oku nezkušenému. Bohužel."

"Jeden známý, který se webem zabývá drahně let, mi pak psal, že našel větu, která popisuje v geniální zkratce bídu českého webu: ... akorát jsi závislej na cizím serveru."
"Problémy se vzdálenými aplikacemi a svěřováním dat online službám nejsou v ČR ani tak technického rázu, jako spíš psychologického. Je totiž kdesi hluboko v národním podvědomí uloženo, že spolehnout se na cizí služby rovná se čirému bláznovství."

"Stejně tak někteří tvůrci přikládají až magický význam tomu, že jsou na první stránce ve vyhledávačích. Jistě, jistě, má to něco do sebe, lidé málokdy vlezou na další stránku, ale pravidlo úspěšného webu říká, že záleží víc na tom, jaké nabízíte služby a jak se na vašich stránkách zákazník cítí, než to, jestli jste na prvním místě při vyhledávání. Jenže – být na první stránce zkrátka zní!"

Obchodníci vám nabízejí, že jakmile se pořídíte jejich produkt - klíčové slovo, kontextovou reklamu apod., tak nebudete vědět co si počít s tolika zákazníky. Vzdušné zámky se rozplynou v momentu, kdy zmíníte, že byste rádi viděly ekonomický efekt a začnete počítat, kolik vás stojí jeden zákazník.

"Ona každá fikanost má své hranice. Pokud si někdo zvolí název, který je běžně používaný, tak se nemůže divit, že ho používají i jiní."

Při SEO platí dvojnásob, že na úspěchu jednoho se přiživí mnoho dalších. Stačí se podívat, kdo si zaplatí jako klíčové slovo název vaší firmy. Jediný moment, kdy se s tím dá něco dělat je, pokud je takto zneužita obchodní známka a někdo jiný se snaží vydávat za vás - můžete podat trestní oznámení. Výsledek však nečekejte, naše úřady ještě s internetem neumí zacházet.

Zdroj:
Martin Malý, O vhodném klíčovém slovu, DigiWeb.cz, 17. 3. 2008 08:51, [online], ISSN 1213-7693.
Martin Malý, O webovém Herbalifu, DigiWeb.cz, 10. 12. 2007 08:52, [online], ISSN 1213-7693.

Žádné komentáře: