Affiliate marketing funguje na principu partnerství mezi stránkami prodejce výrobků nebo služeb (tzv. provozovatel affiliate programu) a stránkami, které tyto produkty doporučují a odkazují na ně (tzv. affiliate partner). Affiliate partneři dostávají za úspěšná doporučení zaplacenu provizi. Nejobvyklejší model je, že jestliže návštěvník na stránkách provozovatele provede nákup, affiliate partner dostává zaplaceno procento z obratu (většinou mezi 10 až 30 procenty).
Názvosloví na českém internetu je různorodé - affiliate program se také nazývá partnerský nebo dealerský nebo provizní nebo referal program.
Více informací a odkazů o Affiliate na Wikipedia.cz
Zdroj:
Milan Jakel, Affiliate marketing - tajná zbraň na zvýšení návštěvnosti a zisků?, Marketingové noviny, 6.12.2004, [online], ISSN 1213-9211.
čtvrtek 27. března 2008
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat