LightBlue - smart marketing solution.

čtvrtek 27. března 2008

Parfums.cz - případová studie

Vybrané pasáže z případové studie zveřejněné v únoru 2008 na shopcentrik.cz.

Souhrn:
  • zaměstnanců: 20
  • plánovaný obrat 2008: 170-180 miliónů korun (100% připravenost a kvalitní řešení e-shopu)
  • start-up: 2003 (od 2005 na systému ShopCentrik s napojením na podnikový systém Altus VARIO).
  • působnost: Česko, Slovensko, Polsko, Německo, Rakousko
  • plánovaná expanze: Bulharsko a zbytek EU
  • plán: affiliate program a moderní velkobchod

... největší podíl na našem úspěchu měla reklama, do které jsme investovali větší podíl původního kapitálu.

Velikou měrou se na našem úspěchu podepsal také markantní rozdíl mezi cenami parfémů na online obchodech a v obchodech kamenných. Obecně lze říct, že ceny na světovém trh byly v té době mnohem nižší a většinu produktů jsme byli schopni sehnat minimálně o dvacet procent levněji než dnes.

Podstatnou věcí bylo také to, že jsme sortiment měli skladem ... Rychlý a flexibilní servis nám zajistil spoustu nových a spokojených zákazníků, kteří se k nám rádi vracejí.

Do značné míry jsme byli průkopníky v zavádění služeb pro zákazníky, jako je doprava zdarma, zelená linka ap.

Mělo globální zvýšení cen vliv na návštěvnost a obrat Vašeho e-shopu?

Dopad na návštěvnost byl minimální, na obrat již větší. Vzhledem k tomu, že cenu musela zvyšovat i konkurence, spíše se zájem přesunul na jiné, cenově výhodnější produkty. Také je třeba říct, že internetový trh za poslední tři roky rapidně vzrostl, takže ztráta zákazníků vlivem nárůstu cen byla tímto vykompenzována.

Zákazníci se nyní orientují více podle cen. Stále jsme však schopni nabídnout produkty, které jsou cenově výhodnější, než u kamenného obchodu, nebo u konkurence. Hlavním důvodem nárůstu cen, je zvýšená celosvětová obliba značkové kosmetiky a to převážně v asijských zemích, jako je Čína, nebo Indie, kde vzrůstá poptávka po značkové kosmetice, což má za následek všeobecný vzrůst cen. Evropa a Severní Amerika dnes už zdaleka nepatří k výhradním odběratelům drahé značkové kosmetiky.

Slovensko

Byrokracie byla minimální, nebylo potřeba ověřování listin, téměř nulová jazyková bariéra a v té době neexistující konkurence.

... nesrovnatelně levnější reklama než v České republice ... Byli jsme vlastně první firma, která na Slovensku virtuální obchod s parfémy zřídila a vytvořila pobočku.

Nyní jsme možná jedním z deseti hráčů na slovenském trhu, ale pozice, kterou jsme si za ty roky působení vybudovali, je stabilní a určitě si ji hodláme udržet. A i když je slovenský trh malý a zatím ještě úplně nesplňuje veškerá naše očekávání, věříme, že je v něm veliký potenciál.

Polsko

Problémem se ukázaly být základní věci, jako je otevření bankovního konta, zřízení daňového identifikačního čísla. ... Velikým problémem se také ukázalo najít zaměstnance, který by polskou sekci řídil a jeho znalosti by odpovídaly našim požadavkům. Nakonec jsme si zaměstnance museli sami vyškolit, což trvalo jeden a půl roku a teprve teď se jeho vědomosti a schopnosti blíží českému standardu a můžeme říct, že přináší výsledky.

Dalším zklamáním pro nás byla polská pošta, která i přes veškeré ubezpečování o kvalitě jejích služeb dokázala například doručit klientovi balík až za dva měsíce.

... naprosto jiné fungování marketingu a další abnormality polského trhu, který je zcela nevyzpytatelný.

Problémem polského trhu je také zaplavení neoriginálním zbožím a pokud se klient jednou spálí u konkurence, přejde k nám a už u nás samozřejmě zůstane, protože nikde jinde nemá takovou záruku originálního zboží a servisu.

Rakousko a Německo

Internetový obchod v Rakousku je sice na vysoké úrovni, ale na rozdíl od Německa je uzavřenější a je těžké konkurovat se zavedenými firmami, které nepustí své pozice.

... do Rakouska expedujeme více než 2000 balíků měsíčně

... rakouští klienti nakupují převážně v Německu. Je to dáno větším výběrem na německém internetovém trhu ...

Zdroj:
ShopCentrik, Parfums.cz - 20 zaměstnanců, letošní obrat 170-180 miliónů korun - na úspěchu se podepsala stoprocentní připravenost a kvalitní řešení E-shopu, 05. únor 2008 [online]

Žádné komentáře: