LightBlue - smart marketing solution.

pátek 28. března 2008

Zájem o digitální reklamu stoupá

Studie provedená firmami Harrison Group a Zinio nečekaně ukázala, že 37 % Američanů, kteří si kupují nějaký digitální časopis, dává přednost inzerátům na obrazovce spíš, než tištěné verzi. A celá polovina přiznala, že se jim tištěné inzeráty zdají méně hezké.

REKLAMA: Zinio přebírá obsah od nakladatelů jako je Ziff Davis či Hearst a přesouvá je přímo na web, kde si je čtenáři prohlížejí buď na počítači nebo na některé přenosné periferii. A jelikož se většinou jedná o odbornější časopisy, jsou inzeráty plné interaktivních či multimediálních aplikací. Obsahují ale také velkoplošné dvoustránkové reklamy, stejně jako tištěné verze. A právě to může být jeden z důvodů, proč se digitálnímu čtenáři zdá tento velkoplošný inzerát lepší – zabere celou plochu obrazovky, čímž odpovídá tomu, co reklamní agentura zamýšlela. V tištěné verzi je plocha uprostřed rozdělena rušivým předělem stránek. Existují ale i další důvody – 59 % dotázaných upřednostňuje možnost interaktivních aplikací, 84 % zase přiznává, že informační hodnota těchto inzerátů je větší, protože se přes ně mohou proklikat dál, od firemní webové stránky až po informace na Googlu. Tištěné reklamy dnes ve většině případů firemní URL mají také, ale k jejich využití si je musíme buď napsat nebo pamatovat.

Zdroj:
Václav Větvička, Zájem o digitální reklamu stoupá, iStrategie.cz, 18. 3. 2008, [online]

Žádné komentáře: