LightBlue - smart marketing solution.

čtvrtek 27. března 2008

KASA.cz

Zajímavé citace z rozhovoru s ředitelem internetového obchodního domu KASA.cz Martinem Kasou (* 1980).

Internetový obchod KASA.cz expanduje do Maďarska, kde mu má s rozvojem pomoci nový investor – Arca Capital. Ten za 30% podíl v KASA.cz zaplatil 30 milionů, její ředitel však říká, že celou společnost si cení na více než „papírových“ 100 milionů korun.

Obrat byl necelých 1,3 miliardy.
Slovenská pobočka hej.sk s necelým 400 miliónů Sk je číslo 1 na a konkurence nedosahuje ani polovinu.
Německo 120 mil. Kč. (www.eukasa.de - Tisková zpráva)
Česká republika cca 800 mil. Kč (poznámka: odhadovaný dopočet, deklarují 900 mil. Kč)

Jakým způsobem budete e-shopy v jednotlivých zemích propagovat?
Podobně jako v České republice: přes vyhledávače, cenové srovnávače, obecně média zaměřená na Internet.

Máme centrální sklad v Kutné Hoře, odkud k zákazníkům expedujeme 95 procent zboží. V současné době má asi 1300 m² a letos máme v plánech přistavět v létě novou halu, aby byla připravena na vánoční sezónu. Ta bude o rozloze 2500 m².

Teď v České republice vyřizujeme celkově okolo 500 objednávek denně. Včetně zahraničí 700, 800 denně.

Průměrná cena 7.500 Kč za jednotku zboží.

Dvě třetiny zákazníků u nás odebírá zboží osobně, což je myslím hodně. Je to dáno Prahou, kde máme dvě kamenné prodejny, takže lidé si to objednají a vyzvednou. Co se týče přepravy, jednoznačně vede dobírka s 80 % přepravy. I z naší strany je dobírka preferovaná, protože si myslíme, že je to nejjednodušší a nejlevnější platba na Internetu v dnešní době.

Na Internetu zatím neakceptujeme platební karty. Působíme třeba i v Německu a pořád slyším, jak v západní Evropě dobírka není a všichni platí kreditními kartami. Přitom i tam u některých obchodů tvoří největší část dobírky.

Marže se pohybuje podle komodit od 5 do 20 %. Průměrná marže je kolem 9%.
Nejmenší je marže u počítačové techniky, největší u sportovních potřeb a hobby.

Zdroj:
Aleš Miklík, Jan Ambrož, Martin Kasa: na východ se jdeme svézt s vlnou e-komerce, Lupa.cz, 6. 3. 2008 6:30 [online], ISSN 1213-0702

Žádné komentáře: