LightBlue - smart marketing solution.

pátek 5. září 2008

Jak na vizitky

Vizitka (anglicky business card) slouží k rychlému předání informací a kontaktu na vás nebo společnost, kterou zastupujete, při osobním jednání. Adresátem vaší vizitky může být potencionální zákazník, zaměstnanec nebo obchodní partner. Ukázkou profesionality je rovněž mít vizitku neustále po ruce a jejím předáním se tak při seznámení prezentovat ostatním. Při různých jednání a konferencích můžete během jednoho dne získat mnoho vizitek, potom záleží na tom, aby ta vaše mezi ostatními nezanikla nebo nedošlo k mylnému výkladu informacích, které nese. Dokonce i jednoduchá vizitka může zaujmout díky šikovným drobnostem.

Co na vizitku
Před tím, než se rozhodnete pro návrh vizitky, je dobré si ujasnit, co by měla vaše vizitka obsahovat:
  • jméno společnosti - většinou je spojeno s logem nebo součástí loga na obchodních vizitkách.
  • logo - určuje identitu a jeho vizuální podoba zdůrazňuje příslušnost majitele vizitky, mělo by odpovídat firemní identitě.
  • slogan - se stává velice důležitým pokud název firmy nebo jméno není jasně spojeno s obecně známým pojmem.
  • vaše jméno - ne každá vizitka musí obsahovat jméno, ale když je uvedeno, tak je to nejvýznamnější údaj na vizitce. Vizitka se tak stává osobnější.
  • fyzická adresa - je to standardní údaj na vizitce, jehož důležitost je v době elektronického kontaktu snížena. Velkou roli hraje v případě mezinárodních kontaktu uvedení země v mezinárodním formátu, aby bylo jasné odkud majitel vizitky pochází.
  • pracovní pozice
  • číslo telefonu - vyberte číslo, které preferujete a nezapomeňte uvést mezinárodní předvolbu.
  • číslo faxu - význam faxu klesá, ale stále jsou oblasti, ve kterých je hlavním komunikačním nástrojem.
  • e-mailovou adresu - dnes jeden s nejdůležitějších kontaktů na vizitce, mělo by být jasné, zda se jedná o soukromou schránku nebo obecný firemní e-mail, který zpravuje více lidí.
  • adresu na internetové stránky - nebo-li kontakt na další kontakty. Zájemce zadá internetové stránky, aby se dověděl více, a proto by měly být stránky tomu uzpůsobeny.
  • Skype, ICQ nebo jiný nestandardní kontakt, jako je adresa na linkedin.com nebo facebook.com - hodí se hlavně v IT obchodě
  • seznam služeb - velice užitečné, pokud chcete jednoduše představit hlavní předměty činnosti.
Mít hodně údajů na malé vizitce je příliš zahlcující, proto vyberte pouze ty údaje, které jsou skutečně podstatné vzhledem k omezenému prostoru na vizitce. Zohledněte, kdo bude nejčastěji adresátem vaší vizitky a jak vás bude nejčastěji kontaktovat.

Vyberte si velikost, tvar a papír
Standardní vizitka má rozměr 90x50 mm (3,5" x 2"). To je nejlepší volba, protože rozměr odpovídá formátu většiny vizitkářů a shoduje se tak s ostatními vizitkami. Poslední výhodou je i cena, která bude při tomto rozměru nejnižší. Zaujmout může i oválná nebo čtvercová vizitka, ale zde je třeba myslet, aby tvar vizitky nepřevážil nad její funkčností. Zajímavým kompromisem může být použití standardního formátu vizitky se zaoblenými nebo zkosenými růžky. Na závěr se musíte rozhodnout, jestli bude vizitka jednostranná nebo dvoustranná.

Návrh grafické úpravy
Při návrhu si můžete sami rozvrhnout prostor na vizitce. Logo může být na jedné straně a kontakty na straně druhé. Druhá strana může být využita i pro chytlavý marketingový slogan nebo zajímavý citát.

S připraveným návrhem už můžete kontaktovat tiskárnu a požádat si o kalkulaci.

Pro inspiraci se podívejte na:
Zdroj:
Miller, E., How to Design a Graphic Design Business Card, About.com, [citace 5.9.2008, online]

Žádné komentáře: