LightBlue - smart marketing solution.

pátek 5. září 2008

Aby vizitka neskončila v koši

Vyzkoušejte si jestli vaše vizitka projde košovým testem:
  1. Má vaše vizitka rozměr 9x5 cm? Cokoliv většího se vám nevejde do vizitkáře a cokoliv menšího se vám ztratí mezi ostatními vizitkami.
  2. Na jakém papíře je vaše vizitka? Profesionální kvalita zaručí odolnost vizitky, levná vizitka se pomačká a skončí v koši.

  3. Jak odolný je potisk? Kápněte si trochu vody na vizitku, pokud se rozmaže, tak skončí v koši.

  4. Kolik máte na vizitce barev? Příliš mnoho barev může ztížit čitelnost kontaktních informací. Nikoho dnes nezaujme černý tisk na bílý papír nebo více než tři barvy, jedinou výjimkou jsou fotografie.

  5. Jakou nese vaše vizitka informaci pro druhou stranu? Vizitka by měla lidem jasně říci co děláte a dát srozumitelné dodateční informace. Pokud je vizitka zmaten, tak ji nikdo nebude analyzovat a skončí v koši.

  6. Odpovídá vizitka vaší image (corporate identity)? Vizitka by měla být ve stejném stylu jako vaše firemní image. Pokud se vizitka vymyká těmto zvyklostem, může si vás adresát s někým splést nebo vás při vyhledávání nepřiřadí k té správné společnosti.

  7. Jaká je velikost písma? Je vaše vizitka přeplácaná textem? Bílá místa na vizitce zjednodušují její vnímání. Pokud máte hodně co říci, umístěte tyto informace na zadní stranu vizitky. Je písmo příliš malé, že jej nemůžete přečíst? Vzpomenu si vždy na svou matku, která v takovém případě vytahuje z kabelky malou lupu. Když nemáte lupu, tak nevíte, co na vizitce je. Do koše.

  8. A co kontaktní informace? Vaši zákazníci nebo vaši potencionální zákazníci by měli mít na výběr s možností jak vás kontaktovat vzhledem k jejich preferencím. Vaše vizitka by měla obsahovat: telefon, fax, email a internetové stránky.

Máte jen jeden pokus na skvěly první dojem, ujistěte se, že jste pro svou vizitku udělali vše, co je ve vašich možnostech. Vizitka je vaším představením zákazníkovi, za nízkou cenu tak získáte velice hodnotný prostředek pro váš obchod.

Zdroj:
Zahorsky, D., Does Your Business Card Pass the Trash Test?, About.com, [citace 5.9.2008, online].

Žádné komentáře: