LightBlue - smart marketing solution.

středa 17. září 2008

Jak investuje Vivantis

Vybrané pasáže z článku v Marketingových novinách Investice do tuzemských e-shopů dosahují milionů korun, v článku odpovídá Martin Rozhoň z Vivantis, a.s.:

Náš systém vyvíjíme kontinuálně sedm let a pracují na něm každý den čtyři programátoři, analytik, marketingový manažer a externí grafici. Měsíčně tak dáme do vývoje systému zhruba 300 000 korun.

Za serverhosting platíme 150 000 měsíčně. Hodinový výpadek serverů ve špičce nás pak může stát až 500 objednávek, což je ztráta zhruba 300 000 korun zisku za jednu hodinu výpadku. Pokud toto nemá prodejce kvalitně ošetřeno ve smlouvě, může mu to zlámat vaz.

Do PPC měsíčně investujeme sta tisíce. Maximální cenu jsme měli nastavenou až na 33 Kč, ve skutečnosti jsme však za kliknutí zaplatili nejvíce 17 Kč. S kampaněmi je třeba neustále pracovat, aby se nevymkly z rukou.

Článek obsahuje i jeden trefný závěr: "Dosáhnout v dnešní době dobrých SEO výsledků je mnohem obtížnější než dříve. Efektivita internetové reklamy se za poslední roky zásadně snížila a náklady na prosazení nových e-shopů tak jsou stále vyšší. V případě, že provozovatel e-shopu nepočítá s investicemi, jeho růst bude velmi pomalý."

Zdroj:
Investice do tuzemských e-shopů dosahují milionů korun, Marketingové noviny, [cit. 17.9. 2008, online], ISSN 1213-9211.

Žádné komentáře: