O tom jak lze využít v současnosti Twitter se můžete přesvědčit ve spojitosti s pádem služby Gmail. Existují služby, které filtrují celý obsah na Twitteru na vybraná slova:
A teď pár perliček na slovo "Gmail" 24.2. 2009 12:00 -13:00, služba přestala být zcela dostupnou přibližně v 11:20 hodin:
--- The disappearance of Gmail has made me drastically reappraise my life. No, wait, it's just a desire for a cup of tea and a sit down. Phew.
Barbayellow
úterý 24. února 2009
středa 18. února 2009
Web 2.0 v pěti minutách
pondělí 16. února 2009
Cena
Snížit cenu produktu a radovat se, že se nám na pár týdnů zvednou prodeje, je krátkozraké a z pohledu firmy jako celku kontraproduktivní. [Pištělák 1/2009, str. 29]
Čtyři anticenové důvody: [Pištělák 1/2009, str. 28]
Tři cenové segmenty: [Pištělák 1/2009, str. 29]
Cena je sice jednou se čtyř základních složek marketingové mixu, přesto se s ní velmi často pracuje nekoncepčně. Je skutečně svetr Gant pětkrát lepší než svetr Reserved? Asi nikoliv, ale ten, kdo si kupuje oblečení Gant, Lacoste apod., si jej kupuje mimo jiné i práce proto, že stojí, kolik stojí. [Kůla 1/2009, str. 30]
Značčce Citroen se na českém trhu podařilo několikaletou celoroční komunikací slev na celé portfolio docílit poškození své pověsti - "když jsou ta auta pořád ve slevě, asi budou mít nějaký probém", bude zřejmě reakce mnoha potencionálních zákazníků. [Obluk 1/2009, str. 32]
Pokud tedy zadání pro marketingovou kampaň zní "komunikujte nízke ceny a slevy", je potřeba k němu přistupovat velmi obezřetně a myslet nejen na funkčnost a efektivitu aktuální kampaně, ale brát v potaz i efekt na image značky ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. [Obluk 1/2009, str. 32]
zdroj:
Pištělák, P., Jak pracovat s cenou? Malo sexy na hraní?, Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Kůla, M., Opomíjená i přeceněná, Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Obluk, O., Když brief je "30% sleva na všechny modely", Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Čtyři anticenové důvody: [Pištělák 1/2009, str. 28]
- Jakákoliv cenová sleva bude sledována konkurencí, okamžitě ztrácíte výhodu. Dovolíte zákazníkům, aby peníze, které by normálně připadly vám, použili jinak.
- Snížení ceny automaticky zvyšuje objem, ale ten většinou nenahradí způsobenou ztrátu.
- Snížení ceny motivuje zákazníky se předzásobit. Ve finále původní množství produktu s nižším ziskem.
- Do firmy teče málo peněz a první na řadě v úsporách je rozpočet na marketing.
Tři cenové segmenty: [Pištělák 1/2009, str. 29]
- Nejvyšší cenový segment, kde na ceně nezáleží.
- Nejlepší poměr cena/výkon - střed s největším objemem.
- Nejnižší možná cena.
Cena je sice jednou se čtyř základních složek marketingové mixu, přesto se s ní velmi často pracuje nekoncepčně. Je skutečně svetr Gant pětkrát lepší než svetr Reserved? Asi nikoliv, ale ten, kdo si kupuje oblečení Gant, Lacoste apod., si jej kupuje mimo jiné i práce proto, že stojí, kolik stojí. [Kůla 1/2009, str. 30]
Značčce Citroen se na českém trhu podařilo několikaletou celoroční komunikací slev na celé portfolio docílit poškození své pověsti - "když jsou ta auta pořád ve slevě, asi budou mít nějaký probém", bude zřejmě reakce mnoha potencionálních zákazníků. [Obluk 1/2009, str. 32]
Pokud tedy zadání pro marketingovou kampaň zní "komunikujte nízke ceny a slevy", je potřeba k němu přistupovat velmi obezřetně a myslet nejen na funkčnost a efektivitu aktuální kampaně, ale brát v potaz i efekt na image značky ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. [Obluk 1/2009, str. 32]
zdroj:
Pištělák, P., Jak pracovat s cenou? Malo sexy na hraní?, Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Kůla, M., Opomíjená i přeceněná, Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Obluk, O., Když brief je "30% sleva na všechny modely", Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Nejsilnější sociální skupina 50-63let
V České republice žije 3,3 milionu obyvatel starších 50 let.
Ekonomicky nejsilnější skupinou je potom ekonomicky aktivní generace 50-63 let, která obsahuje 2 miliony obyvatel (20%). Tato generace má již dospělé děti, které opustily domov.
Sedm různých typů generace 50+:
Mediální chování lidí nad 50 let:
Ekonomicky nejsilnější skupinou je potom ekonomicky aktivní generace 50-63 let, která obsahuje 2 miliony obyvatel (20%). Tato generace má již dospělé děti, které opustily domov.
Sedm různých typů generace 50+:
- Rezignovaní (10%): nepotrpí si na kvalitu zboží, spíše splácejí než spoří, jsou pesimističtí a otrávení
- Závislí na druhých (18%): mají rádi staré osvědčené věci, spoléhají na stát
- Moderní (15%): mladší ve skupině, vyžadují kvalitu, zajímají se o vše nové, svůj volný čas tráví ve společnosti
- Materialističtí (16%): starší ve skupině, neradi se přizpůsobují, jsou sami, do práce chodí/li jen kvůli penězům
- Úspěšní (14%): ekonomicky aktivní muži vyšších příjmů, nebaví je nakupovat, ale když musí, tak volí kvalitu, hodně si užívají
- Tradiční (15%): chudší ženy se základním vzděláním, spořivé, pomáhají druhým a myslí pozitivně, moderní život vnímají jako složitý
- Soběstační (12%): ženy, rády nakupují kvalitu, spoří, věnují se aktivně rodině
Mediální chování lidí nad 50 let:
- miláčci televizních stanic
- dávají přednost placenému tisku před bezplatným
- Sport čtou jen muži, ženy prakticky vůbec ne
- ženy čtou nejvíce TV magazín
- ženy milují bulvár - Blesk a Aha!
Social shopping: poraďme si sami
Všimli jste si komentářů a diskuzí při nakupování v internetových obchodech? Často se můžete dovědět zásadní informace, která vás utvrdí při výběru nebo naopak definitivně odradí.
86% uživatelů považuje komentáře a doporučení ostatních za velmi důležité a 81% uživatelů sleduje komentáře ostatních. 78% uživatelů stráví více než 10 minut čtením komentářů ostatních. [Skramucký 1/2009, str. 24-25]
Social shopping je jednou s možností SMM. Tvoříte komunitu, která vám má pomoci proslavit vaše zboží, značku nebo službu. Vyplatí se proto vytvořit "Program odborníků - recenzentů". Věrný zákazník se velice rychle ztotožní s názorem svého "guru" a jeho pocit s nakupování bude bez jakýchkoliv pochybnosti.
Jak již učí ordinalistická teorie užitku, člověk (homo economicus) nehledá absolutně nejlepší volbu (maximalizace užitku), ale spokojí se s první optimální volbou. Pokud takovou volbu sdílí více lidí, nemá potřebu hledat dálší alternativy. Zákazník je spokojený a má k vám důvěru.
Zahraniční inspirace:
86% uživatelů považuje komentáře a doporučení ostatních za velmi důležité a 81% uživatelů sleduje komentáře ostatních. 78% uživatelů stráví více než 10 minut čtením komentářů ostatních. [Skramucký 1/2009, str. 24-25]
Social shopping je jednou s možností SMM. Tvoříte komunitu, která vám má pomoci proslavit vaše zboží, značku nebo službu. Vyplatí se proto vytvořit "Program odborníků - recenzentů". Věrný zákazník se velice rychle ztotožní s názorem svého "guru" a jeho pocit s nakupování bude bez jakýchkoliv pochybnosti.
Jak již učí ordinalistická teorie užitku, člověk (homo economicus) nehledá absolutně nejlepší volbu (maximalizace užitku), ale spokojí se s první optimální volbou. Pokud takovou volbu sdílí více lidí, nemá potřebu hledat dálší alternativy. Zákazník je spokojený a má k vám důvěru.
Zahraniční inspirace:
- Woot - web, na kterém prodávájí jen jednu věc za den a nechávají nakupující komunitu, aby se k prodané věci vyjádřila.
- Kaboodle - social shopping portál: doporučte produkt známým, vytvořte si nákupní seznam, zjistíte nejlepší ceny nebo slevy
- ThisNext - social shopping portál soustřeďující se na "Program odborníků"
- StyleFeeder - vzájemné sdílení nákupních záložek
Hlavní důvody proč používáme internet
Zamysleli jste se někdy nad tím proč lidé používají internet?
Hlavní důvody proč internet vlastně používáme:
zdroj: Maki, Everyone Uses the Internet for a Reason, Dosh Dosh, [citace 18.1.2009, online]
Hlavní důvody proč internet vlastně používáme:
- Komunikujeme a socializujeme se.
- Hledáme informace, učíme se novým věcem a chceme se bavit.
- Pracujeme, generujeme příjem, řídíme své podnikání.
zdroj: Maki, Everyone Uses the Internet for a Reason, Dosh Dosh, [citace 18.1.2009, online]
neděle 8. února 2009
Sociální sítě v ČR v roce 2008
Mediaresearch provedl výzkum v oblasti sociálních sítí v Česku, a tady je ve zkratce několik čísel:
Ze zahraničních sítí vedou:
Zdroj: ČTK, Sedm uživatelů internetu z deseti má svůj profil na webu, Marketing&Media, [cit. 16. 1. 2009 09:05, online], ISSN 1213-7693.
- 70% uživatelů internetu u nás má svůj veřejný profil,
- 25% profil nemá a ani se jej nechystá vytvořit.
- 88% lidí je ve věkové skupině 15-24 let,
- 81% lidí je ve věkové skupině 25-34 let,
- 40% lidí je ve věkové skupině 45+.
- 3 profily připadají na jednoho uživatele, u nejmladší generace jsou to pak profily 4 a je výrazně vyšší aktivita využívání.
- Spolužáci.cz (36%) ... seznam.cz
- Lidé.cz (20%) ... seznam.cz - uživatelé Spolužáci.cz a Lidé.cz jsou úzce provázání, jedná se o společnou síť
- Líbímseti.cz (13%)
Ze zahraničních sítí vedou:
- Facebook (8%, v lednu měl 250tis. českých uživatelů a toto číslo prudce roste) a
- YouTube,
Zdroj: ČTK, Sedm uživatelů internetu z deseti má svůj profil na webu, Marketing&Media, [cit. 16. 1. 2009 09:05, online], ISSN 1213-7693.
sobota 7. února 2009
Web 2.0 a Enterprise 2.0
Tom O'Reylly definuje Web 2.0 takto: "Web 2.0 představuje revoluční změnu v počítačové branži způsobenou posunem k internetu jako platformě a úsilím porozumět pravidlům jejího užití k dosažení úspěchu podniku." [Basl, J. a Blažíček, R. 2008, str. 106]
Následující obrázek asi nejnázorněji ukazuje rozdíl mezi Web 1.0 a Web 2.0.

Dopad Webu 2.0 do podnikových IS někteří autoři označují jako Entrerprise 2.0. O tomto fenoménu se mluví především kvůli urychlení některých podnikových rozhodovacích procesů, které mohou být díky sdílení informací prostřednictvím blogů, diskuzí, wiki nebo RSS rychleji vyřešeny.
Zdroj: Basl, J. a Blažíček, R., Podnikové informační systémy, Grada, Praha 2008, 2. vydání, 288 str., ISBN 978-80-247-2279-5.
Následující obrázek asi nejnázorněji ukazuje rozdíl mezi Web 1.0 a Web 2.0.

Dopad Webu 2.0 do podnikových IS někteří autoři označují jako Entrerprise 2.0. O tomto fenoménu se mluví především kvůli urychlení některých podnikových rozhodovacích procesů, které mohou být díky sdílení informací prostřednictvím blogů, diskuzí, wiki nebo RSS rychleji vyřešeny.
Zdroj: Basl, J. a Blažíček, R., Podnikové informační systémy, Grada, Praha 2008, 2. vydání, 288 str., ISBN 978-80-247-2279-5.
čtvrtek 22. ledna 2009
Spotřebitelské soutěže
Spotřebitelské soutěže, kde figuruje náhoda při výběru výherce, v současnosti podléhají Zákonu o loteriích a jiných podobných hrách (zákon č. 202/1990 Sb.), který je také specifikuje:
Pořádání spotřebitelských soutěží podléhá oznamovací povinnosti vůči místně příslušnému správci daně provozovatelem této soutěže - lhůta pro oznámení těchto akcí je stanovena na 15 dní před jejich zahájením. Pořádání soutěží je jednoznačně možné posuzovat jako daňově uznatelný náklad. Výhra ze soutěže podléhá na straně výherce (fyzické osoby) dani z příjmů jako tzv. ostatní příjem. Sazba daně v roce 2009 činí 12,5 %. Pokud hodnota výhry nepřekročí částku 10 000 Kč, je od daně osvobozena.
Herní koncepty, na které se nevztahuje loterijní zákon:
- jde o soutěže, ankety a jiné akce o ceny, při nichž se provozovatel zavazuje vyplatit účastníkům určeným slosováním nebo jiným náhodným výběrem nepeněžité výhry, jejichž souhrn nepřesáhne za jeden kalendářní rok částku 200.000 Kč a hodnota jednotlivé výhry nepřesáhne částku 20.000 Kč
- jsou charakterizovány podmínkou zakoupení určitého zboží, služby nebo jiného produktu a doložení tohoto nákupu provozovateli nebo uzavření smluvního vztahu s poskytovatelem zboží, služby nebo jiného produktu nebo účast na propagační či reklamní akci poskytovatele anebo provozovatele, a to i nepřímo prostřednictvím jiné osoby
- podléhají oznamovací povinnosti místně příslušnému finančnímu úřadu, nepodléhají však na rozdíl od loterií povolení
Pořádání spotřebitelských soutěží podléhá oznamovací povinnosti vůči místně příslušnému správci daně provozovatelem této soutěže - lhůta pro oznámení těchto akcí je stanovena na 15 dní před jejich zahájením. Pořádání soutěží je jednoznačně možné posuzovat jako daňově uznatelný náklad. Výhra ze soutěže podléhá na straně výherce (fyzické osoby) dani z příjmů jako tzv. ostatní příjem. Sazba daně v roce 2009 činí 12,5 %. Pokud hodnota výhry nepřekročí částku 10 000 Kč, je od daně osvobozena.
Herní koncepty, na které se nevztahuje loterijní zákon:
- vědomostní soutěže
- kreativní soutěže
- rychlostní a výkonové soutěže
- soutěže s předem stanoveným pořadím
- soutěže typu „každý vyhrává"
sobota 20. prosince 2008
Czech Republic data sources
- Czech Republic: official presentation
- Czech Republic: on wikipedia.org
- Czech Republic Legal Report [PDF]: Comparative study concerning the impact of control measures on the televisual advertising markets in European Union Member
States and certain other countries - Czech News Agency (CTK) - news in English
- OECD RSS: news about Czech Republic
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)