Ekonomicky nejsilnější skupinou je potom ekonomicky aktivní generace 50-63 let, která obsahuje 2 miliony obyvatel (20%). Tato generace má již dospělé děti, které opustily domov.
Sedm různých typů generace 50+:
- Rezignovaní (10%): nepotrpí si na kvalitu zboží, spíše splácejí než spoří, jsou pesimističtí a otrávení
- Závislí na druhých (18%): mají rádi staré osvědčené věci, spoléhají na stát
- Moderní (15%): mladší ve skupině, vyžadují kvalitu, zajímají se o vše nové, svůj volný čas tráví ve společnosti
- Materialističtí (16%): starší ve skupině, neradi se přizpůsobují, jsou sami, do práce chodí/li jen kvůli penězům
- Úspěšní (14%): ekonomicky aktivní muži vyšších příjmů, nebaví je nakupovat, ale když musí, tak volí kvalitu, hodně si užívají
- Tradiční (15%): chudší ženy se základním vzděláním, spořivé, pomáhají druhým a myslí pozitivně, moderní život vnímají jako složitý
- Soběstační (12%): ženy, rády nakupují kvalitu, spoří, věnují se aktivně rodině
Mediální chování lidí nad 50 let:
- miláčci televizních stanic
- dávají přednost placenému tisku před bezplatným
- Sport čtou jen muži, ženy prakticky vůbec ne
- ženy čtou nejvíce TV magazín
- ženy milují bulvár - Blesk a Aha!
Žádné komentáře:
Okomentovat