LightBlue - smart marketing solution.

pondělí 16. února 2009

Nejsilnější sociální skupina 50-63let

V České republice žije 3,3 milionu obyvatel starších 50 let.
Ekonomicky nejsilnější skupinou je potom ekonomicky aktivní generace 50-63 let, která obsahuje 2 miliony obyvatel (20%). Tato generace má již dospělé děti, které opustily domov.

Sedm různých typů generace 50+:
  1. Rezignovaní (10%): nepotrpí si na kvalitu zboží, spíše splácejí než spoří, jsou pesimističtí a otrávení
  2. Závislí na druhých (18%): mají rádi staré osvědčené věci, spoléhají na stát
  3. Moderní (15%): mladší ve skupině, vyžadují kvalitu, zajímají se o vše nové, svůj volný čas tráví ve společnosti
  4. Materialističtí (16%): starší ve skupině, neradi se přizpůsobují, jsou sami, do práce chodí/li jen kvůli penězům
  5. Úspěšní (14%): ekonomicky aktivní muži vyšších příjmů, nebaví je nakupovat, ale když musí, tak volí kvalitu, hodně si užívají
  6. Tradiční (15%): chudší ženy se základním vzděláním, spořivé, pomáhají druhým a myslí pozitivně, moderní život vnímají jako složitý
  7. Soběstační (12%): ženy, rády nakupují kvalitu, spoří, věnují se aktivně rodině

Mediální chování lidí nad 50 let:
  • miláčci televizních stanic
  • dávají přednost placenému tisku před bezplatným
  • Sport čtou jen muži, ženy prakticky vůbec ne
  • ženy čtou nejvíce TV magazín
  • ženy milují bulvár - Blesk a Aha!
zdroj: Factum Invenio, 17.7.-28.7.2008, Generace 50+, Trend marketing - leden 2009, str. 20-21, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.

Žádné komentáře: