86% uživatelů považuje komentáře a doporučení ostatních za velmi důležité a 81% uživatelů sleduje komentáře ostatních. 78% uživatelů stráví více než 10 minut čtením komentářů ostatních. [Skramucký 1/2009, str. 24-25]
Social shopping je jednou s možností SMM. Tvoříte komunitu, která vám má pomoci proslavit vaše zboží, značku nebo službu. Vyplatí se proto vytvořit "Program odborníků - recenzentů". Věrný zákazník se velice rychle ztotožní s názorem svého "guru" a jeho pocit s nakupování bude bez jakýchkoliv pochybnosti.
Jak již učí ordinalistická teorie užitku, člověk (homo economicus) nehledá absolutně nejlepší volbu (maximalizace užitku), ale spokojí se s první optimální volbou. Pokud takovou volbu sdílí více lidí, nemá potřebu hledat dálší alternativy. Zákazník je spokojený a má k vám důvěru.
Zahraniční inspirace:
- Woot - web, na kterém prodávájí jen jednu věc za den a nechávají nakupující komunitu, aby se k prodané věci vyjádřila.
- Kaboodle - social shopping portál: doporučte produkt známým, vytvořte si nákupní seznam, zjistíte nejlepší ceny nebo slevy
- ThisNext - social shopping portál soustřeďující se na "Program odborníků"
- StyleFeeder - vzájemné sdílení nákupních záložek
Žádné komentáře:
Okomentovat