LightBlue - smart marketing solution.

pondělí 16. února 2009

Social shopping: poraďme si sami

Všimli jste si komentářů a diskuzí při nakupování v internetových obchodech? Často se můžete dovědět zásadní informace, která vás utvrdí při výběru nebo naopak definitivně odradí.

86% uživatelů považuje komentáře a doporučení ostatních za velmi důležité a 81% uživatelů sleduje komentáře ostatních. 78% uživatelů stráví více než 10 minut čtením komentářů ostatních. [Skramucký 1/2009, str. 24-25]

Social shopping je jednou s možností SMM. Tvoříte komunitu, která vám má pomoci proslavit vaše zboží, značku nebo službu. Vyplatí se proto vytvořit "Program odborníků - recenzentů". Věrný zákazník se velice rychle ztotožní s názorem svého "guru" a jeho pocit s nakupování bude bez jakýchkoliv pochybnosti.

Jak již učí ordinalistická teorie užitku, člověk (homo economicus) nehledá absolutně nejlepší volbu (maximalizace užitku), ale spokojí se s první optimální volbou. Pokud takovou volbu sdílí více lidí, nemá potřebu hledat dálší alternativy. Zákazník je spokojený a má k vám důvěru.

Zahraniční inspirace:
  • Woot - web, na kterém prodávájí jen jednu věc za den a nechávají nakupující komunitu, aby se k prodané věci vyjádřila.
  • Kaboodle - social shopping portál: doporučte produkt známým, vytvořte si nákupní seznam, zjistíte nejlepší ceny nebo slevy
  • ThisNext - social shopping portál soustřeďující se na "Program odborníků"
  • StyleFeeder - vzájemné sdílení nákupních záložek
zdroj: Skarmucký, D., SOCIAL SHOPPING: PORAĎME SI SAMI, Trend marketing - leden 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.

Žádné komentáře: