LightBlue - smart marketing solution.

pátek 7. listopadu 2008

Vlakem Brno - Praha

Snažil jsem se prolomit slevový program Českých drah, abych se mohl dostat včas na školení z Brna do Prahy. Vyzkoušel jsem tedy všechny možnosti včetně eLišky, e-shopu ČD a přednostního odbavení pro cestující Pendolinem. Pokud vlastníte zákaznickou kartou českých drah (inKartu), můžete jet do Prahy za 225 Kč:
  1. přes e-shop ČD si koupit eLišku Brno - Praha na daný den ... 140 Kč
  2. Pendolino jako Super City jsou vlaky s nutnou rezervací míst na jméno, místenka vás vyjde opět přes e-shop na ... 85 Kč (můžete si vybrat místo jak sedadlo v kině)
  3. Celková cena je ... 225 Kč, ale musíte mít platební kartu umožňující platbu přes internet.
  4. Vytisknete se jízdenku a místenku, tady je však háček, vytištěnou jízdenku je potřeba vyměnit na odbavení přímo na nádraží za klasickou modrou, jinak je neplatná.
Jak je vidět není to tak docela jednoduché a už vůbec ne zcela online.

Moje kolegyně, která nemá zákaznickou slevu ČD, musela zvolit jinou kombinaci.
  1. Přes e-shop ČD koupit místenku, je nepřenosná na jméno a číslo OP, opravdu se to kontrolovalo a zapisovalo ... 200 Kč
  2. Přímo na nádraží koupit zlevněné relační jízdné Brno - Praha minimálně den dopředu ... 175 Kč (platí do změny jízdního řádu)
  3. Opět nelze vše online a celková cena se vyšplhá až na ... 375 Kč
Rozhodně doporučuji vše zařídit alespoň dva dny dopředu, ať vás potom nic nezdržuje a nepřekvapí vás fronty na odbavení. Samotná cesta Pendolinem je velice příjemná a trvá 2h a 20min. Ve vlaku si můžete koupit od stevardky s vozíkem třeba kávu (30 Kč) nebo párek v rohlíku (19 Kč), vše za přijatelné ceny.

Bohužel v našem případě měl vlak zpoždění 7min, kvůli tomu, že ČD má evidentně problém s řízením vlastního provozu na nádraží v Brně, protože zpoždění zavinil čekající osobák do Kuřimi. Asi chtěli, aby cestující nedostali trombózu, a tak si rychlým seběhem a výběhem na vedlejší nástupiště protáhli nohy. Dalším chytákem bylo řazení vozu místo 1-7, záludně 7-1. Za zmínku stojí, že se zpoždění 4min na odjezdu podařilo prodloužit na 257 km (s jednou kratičkou zastávkou v Pardubicích) o 3min, to dokáže jen podnik v rukou státu.

Ceny platí pro druhou třídu. Hlavním rozdílem mezi první a druhou třídou je v zásuvkách, což je úsměvné, že v roce 2008 "moderní" vlak poháněný elektřinou nemá nikde jinde 220V zásuvku. Asi se ČD bojí snížení výkonu lokomotivy. Přesto notebook používalo na cestě přibližně 20% cestujících v našem voze. A stejně tak na všech propagačních materiálech celebrity notebooky používají. S připojením k internetu je po cestě trochu problém, vlak projíždí lokalitami kde není signál, zejména úsek Brno - Česká Třebová, ale pokud s tím počítáte a můžete kombinovat CDMA a GPRS tak se dá i pracovat. UMTS je jen v Brně a pak až v Praze. O wi-fi ve vlaku si asi můžeme nechat jen zdát, nemá jej ani první třída.

Jízdenka se dá použít i do Bonus programu ČD. Atraktivní slevu 10% v Mall.cz, ale kalí, že cena jízdenky musí být v hodnotě nad 200 Kč a do sushi-baru v Praze můžou jen cestující z jízdenkou za 400 Kč, cena místenky se zřejmě nepočítá, když je jako samostatný doklad.

Žádné komentáře: