- přes e-shop ČD si koupit eLišku Brno - Praha na daný den ... 140 Kč
- Pendolino jako Super City jsou vlaky s nutnou rezervací míst na jméno, místenka vás vyjde opět přes e-shop na ... 85 Kč (můžete si vybrat místo jak sedadlo v kině)
- Celková cena je ... 225 Kč, ale musíte mít platební kartu umožňující platbu přes internet.
- Vytisknete se jízdenku a místenku, tady je však háček, vytištěnou jízdenku je potřeba vyměnit na odbavení přímo na nádraží za klasickou modrou, jinak je neplatná.
Moje kolegyně, která nemá zákaznickou slevu ČD, musela zvolit jinou kombinaci.
- Přes e-shop ČD koupit místenku, je nepřenosná na jméno a číslo OP, opravdu se to kontrolovalo a zapisovalo ... 200 Kč
- Přímo na nádraží koupit zlevněné relační jízdné Brno - Praha minimálně den dopředu ... 175 Kč (platí do změny jízdního řádu)
- Opět nelze vše online a celková cena se vyšplhá až na ... 375 Kč
Bohužel v našem případě měl vlak zpoždění 7min, kvůli tomu, že ČD má evidentně problém s řízením vlastního provozu na nádraží v Brně, protože zpoždění zavinil čekající osobák do Kuřimi. Asi chtěli, aby cestující nedostali trombózu, a tak si rychlým seběhem a výběhem na vedlejší nástupiště protáhli nohy. Dalším chytákem bylo řazení vozu místo 1-7, záludně 7-1. Za zmínku stojí, že se zpoždění 4min na odjezdu podařilo prodloužit na 257 km (s jednou kratičkou zastávkou v Pardubicích) o 3min, to dokáže jen podnik v rukou státu.
Ceny platí pro druhou třídu. Hlavním rozdílem mezi první a druhou třídou je v zásuvkách, což je úsměvné, že v roce 2008 "moderní" vlak poháněný elektřinou nemá nikde jinde 220V zásuvku. Asi se ČD bojí snížení výkonu lokomotivy. Přesto notebook používalo na cestě přibližně 20% cestujících v našem voze. A stejně tak na všech propagačních materiálech celebrity notebooky používají. S připojením k internetu je po cestě trochu problém, vlak projíždí lokalitami kde není signál, zejména úsek Brno - Česká Třebová, ale pokud s tím počítáte a můžete kombinovat CDMA a GPRS tak se dá i pracovat. UMTS je jen v Brně a pak až v Praze. O wi-fi ve vlaku si asi můžeme nechat jen zdát, nemá jej ani první třída.
Jízdenka se dá použít i do Bonus programu ČD. Atraktivní slevu 10% v Mall.cz, ale kalí, že cena jízdenky musí být v hodnotě nad 200 Kč a do sushi-baru v Praze můžou jen cestující z jízdenkou za 400 Kč, cena místenky se zřejmě nepočítá, když je jako samostatný doklad.
Žádné komentáře:
Okomentovat