Hlavní zásada zní: „Přečtu si předmět a přesně vím, proč jsi e-mail poslal."
Při pohledu na předmět zprávy by měl mít člověk okamžitě jasno. Proto se vyplatí již do předmětu shrnout obsah zprávy. A chcete-li, aby váš e-mail vyčníval z řady těch ostatních, existuje jednoduchý recept: napsat hlavní účel e-mailu VELKÝM PÍSMEM (verzálkami).
Ve výsledku by mohl předmět vypadat nějak takto:
- PROSBA: potvrďte účast na podnikovém večírku
- UPDATE: splněné práce na webové prezentaci k 1.10. 2008
- UPOZORNENI: zítra vyprší termín pro odevzdání docházky
- UKOL: Vypracovat analýzu zákazníku za 3Q 2008
- FYI: Česká měna oslabuje vůči dolaru
Zkuste schválně několik kolegů požádat, aby vám poslali e-mail s takto zformátovaným předmětem poslali. Těm ostatním neříkejte nic. Uvidíte, jak budou jejich e-maily ve schránce vyčnívat. Nejvíce však oceníte tato zlepšení, když budete hledat konkrétní e-mail od konkretní osoby - ušetříte mnoho času a otevíraní mnoha e-mailu, předmět vám jasně řekne, co kde najdete.
Napsaný předmět nepomůže „jen" vám – pomůže také příjemci. Stávající spamfiltry na poštovních serverech často zprávu bez předmětu zařadí automaticky mezi „SPAM: No subject".
zdroj: WORKaholic BLOGuje: 6 věcí, na které nezapomínat při psaní e-mailů
Žádné komentáře:
Okomentovat