LightBlue - smart marketing solution.

sobota 8. listopadu 2008

Slevařů je v Česku 34,5%

Pokud sledujeme motivaci chování zákazníka při nákupu, můžeme je rozdělit do několika skupin podle kladení důrazu na:
  1. Novinky - chci to mít první.
  2. Bestsellery - co nejprodávanější, je nejlepší.
  3. Slevy - chci to nejlevněji, respektive s největší slevou.
  4. Zdarma - chci k nákupu něco zdarma, čím více tím lépe.
  5. Výjimečnost - chci to mít jen já nebo se zajímám o "kultovní" záležitosti.
Právě orientaci zákazníků na slevy se věnoval průzkumu společnosti Median, který byl součástí celosvětového projektu TGI. Ten se zabýval spotřebitelským chováním nakupujících v souvislosti s globální finanční krizí ve více než 60 zemích světa.

Vybrané výsledky:
  • 60% ... Mexiko
  • 59% ... Irsko
  • 53% ... USA
  • 43% ... Turecko
  • 39% ... Japonsko
  • 36% ... Španělsko
  • 34,5% ... Česká republika
Průzkumu se na celém světě zúčastnilo více než 700 000 respondentů, v České republice je roční výběrový vzorek 15.000 lidí.

zdroj: ČTK,
V Česku vyhledává speciální nákupní nabídky třetina lidí, Marketing&Media, [cit. 4.11. 2008, online], ISSN 1213-7693.

Žádné komentáře: