- Odstraňte zbytečné bariéry, které brání návštěvníkům v častém používání. Nejčastější barierou jsou různá intra, nadbytečná a na připojení náročná grafika.
- Na homepage patří aktuality, zajímavosti a hlavně novinky. Hlavní stránka je výkladní skříní a pravě ona rozhoduje, zda bude návštěvníkovi stát za to vstoupit a zkoumat web dál.
- Zkoušeli jste co se stane, když vaše stránky vidí lidé poprvé. Ve většině případů jsou návštěvníci zmateni, nevědí, které odkazy jsou důležité, a kde mají začít.
- První upoutá pozornost vaše logo, které by nemělo být příliš velké ani malé.
- Poblíž loga serveru je obvykle umístěný krátký slogan či sdělení, které návštěvníkům vysvětluje poslání webu. Návštěvník by měl byt schopen z pohledu na logo a slogan povědět zaměření webu.
- Váš web musí být dostatečně srozumitelný a pochopitelný. Při pohledu na dobře vytvořené stránky okamžitě vidíte, jaké možnosti můžete využít. Nemusíte přemýšlet a jenom klikáte na odkazy.
- Důležitá klíčová slova v odkazech jsou vhodná pro návštěvníky i vyhledávací roboty. Text odkazu by měl dostatečně vysvětlovat, jakou stránku návštěvník po kliknutí nalezne. Následně nadpis takové stránky a titulek by měl korespondovat s odkazem, aby nebyl návštěvník zmaten, zda nekliknul vedle.
zdroj:
Hasalík, R., Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti, ITBIZ, [cit. 18.5. 2007, online], ISSN 1802-1581.
Žádné komentáře:
Okomentovat