LightBlue - smart marketing solution.

úterý 17. června 2008

Na co si dát pozor u firemního webu

  1. Odstraňte zbytečné bariéry, které brání návštěvníkům v častém používání. Nejčastější barierou jsou různá intra, nadbytečná a na připojení náročná grafika.
  2. Na homepage patří aktuality, zajímavosti a hlavně novinky. Hlavní stránka je výkladní skříní a pravě ona rozhoduje, zda bude návštěvníkovi stát za to vstoupit a zkoumat web dál.
  3. Zkoušeli jste co se stane, když vaše stránky vidí lidé poprvé. Ve většině případů jsou návštěvníci zmateni, nevědí, které odkazy jsou důležité, a kde mají začít.
  4. První upoutá pozornost vaše logo, které by nemělo být příliš velké ani malé.
  5. Poblíž loga serveru je obvykle umístěný krátký slogan či sdělení, které návštěvníkům vysvětluje poslání webu. Návštěvník by měl byt schopen z pohledu na logo a slogan povědět zaměření webu.
  6. Váš web musí být dostatečně srozumitelný a pochopitelný. Při pohledu na dobře vytvořené stránky okamžitě vidíte, jaké možnosti můžete využít. Nemusíte přemýšlet a jenom klikáte na odkazy.
  7. Důležitá klíčová slova v odkazech jsou vhodná pro návštěvníky i vyhledávací roboty. Text odkazu by měl dostatečně vysvětlovat, jakou stránku návštěvník po kliknutí nalezne. Následně nadpis takové stránky a titulek by měl korespondovat s odkazem, aby nebyl návštěvník zmaten, zda nekliknul vedle.

zdroj:
Hasalík, R., Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti, ITBIZ, [cit. 18.5. 2007, online], ISSN 1802-1581.

Žádné komentáře: