LightBlue - smart marketing solution.

středa 21. května 2008

Zvedne blogování prodej?

VÝZKUM: Autoři sledovali internetový ohlas vzorku 108 písničkových alb po dobu čtyř týdnů před a čtyř týdnů po premiéře alba. Údaje byly potom použity k matematickým odhadům prodeje alb v příštích týdnech. Výsledky byly jednoznačné – čím víc se objevilo blogů (nebo čím více se v nich o albu psalo), tím vyšší byl prodej. Podpora přitom byla značná – když počet blogů dosáhl 40, prodej byl čtyřikrát vyšší, když dosáhl 250, prodej byl šestinásobný. Změny v počtu přátel na zpěvákově stránce na portálu MySpace se na prodeji odrazilo jen minimálně. Jistěže pomohly i tradiční způsoby marketingu, od lepší studiové značky až po review v renovovaných časopisech jako je třeba Rolling Stone. Tato studie v podstatě podporuje předchozí analýzy, které ukázaly korelaci mezi počtem kladných recenzí na stránkách Amazon.com a následným prodejem knih. Stejný vztah existuje i mezi zápornými recenzemi. Je překvapivé, že tyto vztahy nepřekračují rámec internetových obchodů, tj. kladné recenze u Amazonu neovlivní prodej stejné knihy u Barnes and Noble.

Zdroj: Větvička, V., Zvedne blogování prodej?, iStrategie.cz [cit. 21. 5. 2008, online]

Žádné komentáře: