II. Blue ~ modrá jako modrý oceán, je to symbol hodnotové inovace - zlepšení nebo změna bez zvýšení nákladů. Více o Blue Ocean Strategy.
III. smart ~ chytrý, platí zde okřídlené "Pracujte chytře, ne těžce!", v angličtině to však zní mnohem lépe: "Work smart, not hard!". Je to oblíbené heslo Dr. House z amerického seriálu House MD. Smart se týká práce, tedy plnění úkolů prostřednictvím nastavených cílů. Protože víme přesně o co usilujeme, jsou naše cíle S.M.A.R.T. ~ souhrn pravidel, která určují, jakým způsobem mají být cíle vyjádřeny tak, aby bylo možné na závěr vyhodnotit, zda jich bylo dosaženo nebo ne. Měly by tedy být:
- Specific - snadno popsatelné
- Measurable - změřitelné
- Achievable - dosažitelné
- Relevant - opodstatněné
- Time-specific - časově vymezené
- Product / Produkt označuje nejen samotný výrobek nebo službu (tzv. jádro produktu), ale také sortiment, kvalitu, design, obal, image výrobce, značku, záruky, služby a další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání.
- Price / Cena je hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru.
- Place / Místo uvádí, kde a jak se bude produkt prodáván, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy.
- Promotion / Propagace říká, jak se spotřebitelé o produktu dozví (od přímého prodeje přes public relations, reklamu a podporu prodeje).
Proč je název v angličtině?
Protože angličtina je mezinárodní obchodní jazyk - standard, který je srozumitelný a jeho jednoznačnost znemožňuje rozdílnou interpretaci. To však neznamená, že by čeština zůstávala opomenuta. Jsme globální, ale jen čeština nám poskytuje takovou jedinečnost, abychom byli
výjimeční.
LightBlue - smart marketing solution ... OsvícenáModrá - chytrá obchodní řešení.
Žádné komentáře:
Okomentovat