LightBlue - smart marketing solution.

sobota 3. května 2008

Lze na SMM vydělat?

Tohle je klasická otázka. Když budu investovat do sociálních sítí, přinese mi to nějaké peníze? Nejlépe hodně peněz. Nepřinese. Okamžitý efekt samotné internetové reklamy je sice měřitelný, třeba počtem objednávek, ale je to vždy běh na delší trať. Pokud jde o SMM, tak se jedná spíše o nízko nákladový PR nástroj než samotnou reklamu a PR je běhání na hodně dlouhých tratích.

Každý komerční projekt usiluje o ziskovost a růst, ale k tomu potřebuje nějakou skupinu, pro kterou je atraktivní do takové míry, že s ním její členové budou obchodovat a bude jim stát za to, aby jej doporučili dál. Váš projekt musí být tedy životaschopný sám o sobě - mít zajímavý obsah.

Čím větší skupinu kolem svého projektu nashromáždíte, tím rychleji se bude šířit povědomý o vašem projektu. Social media marketing je výborný nástroj, jak přilákat nové návštěvníky (potencionální zákazníky), kteří se přijdou podívat na to, co vlastně nabízíte. Pokud bude dostatek věrných zákazníků, kteří budou pravidelně nakupovat vaši nabídku, tak porostete.

Stránky, které využívají SMM, jsou "nadupány" zpětnými odkazy a vysokým rankingem ve vyhledávačích, čímž zvyšují obchodní potenciál projektu. Můžete si tak dovolit prodávat dražší reklamu na vašich stránkách nebo generovat výnosy z libovolného obchodního modelu.

A co závěrem?
Není obsah, není peníz.

Zdroj:
Maki, The Importance of Social Media Marketing: Why You Should Learn and Master it, Dosh Dosh [cit. 3.5.2008, online].

Žádné komentáře: