Cesta k SMM vede přes „komunitní weby“:
Pět základních přístupů k SMM:
- Posilování identity ... Staví na propagování vašeho jména a značky. V zahraničí se takto často využívají on-line služby, které poskytují uživatelům možnost vytvoření „rozšířených vizitek“ (např. naymz.com). U nás však taková služba pravděpodobně chybí.
- Vytváření vazeb ... Dejte zákazníkům možnost se nějakým způsobem propojit s dalšími vašimi klienty. Pravděpodobně nejjasnějším příkladem tohoto jsou záložkovací systémy typu Linkuj.cz nebo Jagg.cz.
- Komunikace vyvolaná uživatelem ... Jde o příležitost pro vaše zákazníky vytvořit jejich vlastní prohlášení či dotazy, na které vy máte příležitost reagovat. Pro tento typ komunikace jsou nejvhodnější diskusní fóra, nástěnky a služby jako Google Groups.
- Komunikace vyvolaná dodavatelem ... V podstatě opak předchozího. Vy získáváte příležitost se něco dozvědět o svých zákaznících a jejich názorech na vaše produkty. Úspěšné navázání této komunikace je již poměrně složité a vyžaduje od vás velmi citlivý přístup.
- Osobní komunikace ... Vrcholný způsob interakce s vašimi zákazníky. Když už s nimi komunikujete on-line, proč ne osobně? Internetová komunikace se nikdy nevyrovná osobnímu rozhovoru, ale i v tomto případě může pomáhat (bohužel opět jen v zahraničí), třeba díky službě Meetup.com.
- Chcete dostat nějaký vtipný či zajímavý článek na první stránky ve vyhledávačích?
- Máte zájem o získaní co nejlevnějších zpětných odkazů na váš web?
- Nebo je pro vás úspěchem být vidět a případně získat určitý vliv na vaše potenciální zákazníky?
Klíčovým prvkem Social Media Marketingu je získání vlivu a především respektu. Pokud se toto podaří a vaše názory budou uznávané širší komunitou uživatelů, stane se pro vás marketing relativně snadnou věcí.
Jak si zajistit loajalitu komunity:
- Důvěra ... Postavte svou značku na důvěře!
- Naslouchání ... Naslouchejte svým zákazníkům!
- Společný zájem ... Sdílejte společný zájem!
- Zábava ... Interaktivní zábava vítězí!
zdroj:
Lukáš Šlehofer, Social Media Marketing pro budování komunity zákazníků, SYMBIO Digital, s. r. o., 6. 3. 2007, Dostupný online: http://www.symbio.cz/clanky/social-media-marketing-pro-budovani-komunity-zakazniku.html
Kamil Skramuský, 4 pravidla jak si zajistit loajalitu komunity, SYMBIO Digital, s. r. o., 22. 8. 2007, Dostupný online: http://www.symbio.cz/clanky/4-pravidla-jak-si-zajistit-loajalitu-komunity.html
Žádné komentáře:
Okomentovat