LightBlue - smart marketing solution.

čtvrtek 10. dubna 2008

Cíle firemního webu

Základem úspěchu každého webu je dobré zvolení jeho orientace na cílovou skupinu, pro kterou má byt vytvořen.

Je třeba zvážit následující možnosti:
  1. Personální kapacity - o web se musí někdo starat a to nejenom při jeho tvorbě, ale i dlouhodobě při jeho aktualizaci. Takový zaměstnanec musí mít potřebnou kvalifikaci a případně i finanční motivaci.
  2. Odhodlání a motivaci - projekt, který nemá žádné výsledky a dělá se jen proto, že web má každý nebude nikoho bavit. Musí existovat zájem na tom web mít a web zase musí plnit poslání - cíl, pro které byl vytvořen.
  3. Návratnost investic - velkolepé plány mohou skončit kvůli nedostatku financí a na druhé straně web by měl obsahovat jen takové prvky, které skutečně potřebuje. Musí se dbát na efektivitu.
Ideální nástrojem pro vytvoření cílů webu je metoda S.M.A.R.T.

Zdroj:
Fendrych, A., Cíle webu, Computerworld 7/2008, str. 32.

Žádné komentáře: