"Většina světových firem, bez ohledu na jejich velikost, jsou jen klony úspěšnějších vzorů." [KŘÍŽ, 2009]
"Když jste úplně stejní jako konkurence, když poskytujete úplně stejné služby, prodáváte úplně stejné výrobky, tak v okamžiku, kdy vaše konkurence zlevní třeba jen o trři procenta, vás zákazníci opustí. Proč by vám měli zůstat věrní, když jste na chlup stejní jako ti levnější." [KŘÍŽ, 2009]
"Když značkový výrobek zlevníte o třicet procent, lidem se to bude líbit. Řeknou si, že je to skvělé, že si mohou dovolit značkový výrobek. Jenže když zlevníte o sedmdesát procent, můžete svou značku pohřbít. Zákazníkům totiž brzy začne vrtat hlavou, v čem je vlastně váš výrobek lepší, když stojí stejně jako neznačkový produkt vyrobený na zakázku pro jakýkoliv obchodní řetězec. Z téhle deformace byste se nemuseli vzpamatovat ani za časů blahobytu." [KŘÍŽ, 2009]Všichni vědí, že hrát na slevy, je krátkodobé řešení. Ale každý manažér má taky své odměny vázány na měsíční plány a případný třináctý plat na splnění ročních cílů. Rodina chce jet na dovolenou krize nekrize, a tak se zlevňuje, protože to do příští výplaty zafunguje. Kolik měsíců to však takto může jít?
Zákazníky to přestane bavit, protože budou nasyceni spotřebou na rok dopředu a firma skončí nebo aspoň ten manažér. A to je, oč tu běží.
zdroj: Kříž, J. Uprchněte ze zóny klonů!, fresh marketing 6/2009, Ambit Media, a.s., Brno 2009, str. 5., ISSN 1803-9197.
Žádné komentáře:
Okomentovat