Segmentace:
- "Lidé v pohybu": chtějí se především bavit, mají rozsáhlí okruh přátel a vstupují do nezávazných vztahů. Atraktivní jsou pro ně individuální značky, které se profilují jako nezávislé. Nejméně spokojený segment - jen 34% je nyní více spokojených než v 18 letech.
- "Usedlí": preferují městský život a menší okruh přátel. U značek se orientují na aspirativní. 55% si nyní užívá života více než když jim bylo 18l et.
- "Super-rodiče": dítě v centru pozornosti. Orientují se na biovýrobky, čerstvé potraviny, "zelené" recyklovatelné a lokální výrobky. Od svých značek čekají, že přispějí k lepšímu světu. Nejšťastnější skupina - 67% je nyní šťastnější než v 18.
- "Ti co věří": nejcílevědomější skupina věřící ve svůj úspěch a národní identitu. Jsou více stresovaní než ostatní a záleží jim na perfektní image.
- "Odmítači": okrajová skupina (5%) cyniků, odmítají vše, co jim přijde jako hlavní proud.
zdroj:
Hloušek, K., Generace X: vystresovaná, idealistická, Trend marketing - únor 2009, Economia a.s., Praha 2009, ISSN 1214-9594.
Žádné komentáře:
Okomentovat